Norwegian forsinkelser
Norwegian sender hver dag flere hundrede fly op i luften. Langt de fleste af disse fly ankommer rettidigt til de pågældende destinationer, men af og til går tingene ikke som planlagt. Norwegian har ligesom alle andre flyselskaber måtte sande, at det er svært at eliminere udfordringerne med forsinkede og aflyste fly. Det er nemlig ikke alle ting, man kan forudsige. Det er for eksempel svært at forudsige, hvordan vejret bliver i næste uge, eller om medarbejderne pludselig beslutter sig for at strejke.
ERSTATNINGSSATSER - FLYFORSINKELSE
Under 1.500 kilometer
Korte flyvninger
(1.860 kroner)
Mellem 1.500 og 3.500 kilometer
Mellemlange flyvninger
(2.980 kroner)
Over 3.500 kilometer
Lange flyvninger
(4.465 kroner)
Norwegian aflysninger og forsinkelser
Norwegian aflyser nærmest aldrig flyafgange, men når de en sjælden gang gør, så sørger de for at informere passagerne herom. Som passager kan du forvente at få direkte besked pr. telefon og / eller e-mail, hvis der sker ændringer for din flyafgang. Du kan via norwegian.com tilmelde dig deres sms-service, så du kan blive holdt opdateret med din flystatus. Det tager under 30 sekunder at tilmelde sig, så hvad venter du på?
Norwegian er et serviceminded flyselskab, så de har selvfølgelig sørget for, at du kan finde al relevant information via deres hjemmeside. Klikker du dig ind på rejseinformation, kan du finde en masse relevante oplysninger om følgende:
- Forsinkede fly
- Aflyste fly
- Nægtet ombordstigning
Alt efter om din flyafgang er forsinket, aflyst eller om du er nægtet ombordstigning, kan du læse mere om dine muligheder på de respektive undersider. Her kan du blive klogere på selskabets politik og dine rettigheder. Alle deres informationstekster er skrevet på dansk, så der er ikke så meget at tage fejl af. Dog er du naturligvis velkommen til at kontakte kundeservice, hvis du har yderligere spørgsmål. Der er altid hjælp at hente. Det handler bare om at række ud efter den.
Norwegian har gennem årene aflyst en del flyafgange grundet personalemangel, men du skal som udgangspunkt ikke være bekymret for, at dit fly bliver aflyst.
7,9 ud af 10 stjerner for punktlighed
Norwegian er et anerkendt flyselskab, men hvordan klarer de sig på parametre som punktlighed og serviceniveau? Det finder man svar på via airhelp.com, som har givet selskabet 7,9 ud af 10 stjerner for punktlighed. Sammenlignet med andre selskaber er det en ganske fornuftig score.
Det norske flyselskab roses endvidere for at være hurtige til at behandle erstatningsansøgninger fra uheldige passagerer. Dog anbefales det alligevel at søge professionel hjælp, når man skal indkræve erstatning.
Størstedelen af selskabets aflysninger og forsinkelser har foreløbigt skyldtes strejke, men der har også været aflyst et større antal flyafgange pga. tekniske problemer. Netop årsagen til den givne forsinkelse eller aflysning er ret væsentlig, når man skal finde svar på, om man er berettiget til kompensation eller ej. Man har for eksempel ikke mulighed for at modtage godtgørelse, hvis hændelsen skyldes terror eller politisk uro.
Erstatningskrav
Norwegian giver på deres hjemmeside udtryk for, at de gør alt, hvad de kan for at finde en passende løsning, når du bliver udsat for en flyforsinkelse, flyaflysning, overbooking eller ombooking. Er du ikke tilfreds med kompensationen, kan du indsende en klage og i samme ombæring gøre krav på erstatning.
De førnævnte hændelser udløser som hovedregel en erstatning på 250-600 euro. Det er altså ikke småpenge, man kan få i hus, hvis man bruger tid på at søge erstatning. Faktisk kan man ofte tjene udgiften til flybilletten hjem ved at kræve kompensation.
Norwegian i medierne
Norwegian er langt fra det selskab, som man hører mest om i medierne, men det er måske ikke en dårlig ting. Størstedelen af alle nyheder omhandlende flyselskaber er nemlig negativt vinklet, hvorfor det norske flyselskab og deres markedsføringsmedarbejdere kan være en smule glade for, at de ikke er mere i mediernes søgelys, end de er.
Norwegian har dog ikke helt undgået de såkaldte shitstorms. I 2016 havnede selskabet i en presset situation, da de var nødsaget til at aflyse 30 flyafgange. Det påvirkede omkring 5.000 passagerer, hvoraf mange af dem valgte at udtrykke deres store utilfredshed via de sociale medier. Nedenfor fremhæver vi en række interessante overskrifter med Norwegian i fokus:
- Norwegians passagerfly har sat ny rekord over Atlanten
- Norwegian efter flere aflysninger: Vi flyver igen efter planen
- Norwegian har gode nyheder til danskere, der frygter aflysninger
Find mange flere spændende overskrifter via internettet.
Norwegian leverer lærerige guides om flyforsinkelser og flyaflysninger
Har du tidligere oplevet forsinkelser eller aflysninger på dine rejser med Norwegian? Så står flyselskabet parat til at hjælpe dig. På Norwegians egen hjemmeside kan du, som flypassager, finde en masse brugbare oplysninger omkring, hvad du skal foretage dig, hvis du oplever enten forsinkelser eller aflysninger på dine flyrejser. Flyselskabet har også en guide til, hvordan du skal forholde dig, hvis du bliver nægtet ombordstigning.
I de brugbare guides kan du læse svar på mange af de spørgsmål, der ofte opstår i lufthavnen, når din flyafgang, af den ene eller anden grund, bliver ændret. Du kan blandt andet læse om, hvad du kan gøre, mens du venter, hvilke muligheder du har for ændring eller refusion, og hvordan du foretager et erstatningskrav.
Hjælp og kontakt: Få vurderet din sag
Der kan være mange grunde til, at et fly bliver forsinket eller aflyst. Uanset om årsagen er tekniske fejl eller dårligt vejr, er der diverse steder, du kan søge hen, hvis du har brug for hjælp til at søge om erstatning.
Står du i en situation, hvor du bør have ret til kompensation, kan du finde den nødvendige hjælp ved at tage kontakt til Forbruger Europa, hvor dygtige jurister sidder klar til at hjælpe dig med din sag. Hvis du eksempelvis oplever, at dit flyselskab nægter at udbetale kompensation for en forsinkelse eller aflysning, kan Forbruger Europa hjælpe dig med at oprette en klagesag. Det koster intet at oprette en klage, og du kan også helt gratis tage kontakt, hvis du har spørgsmål om dine rettigheder.
Norwegian er et europæisk flyselskab – det har sine fordele
Det kan ofte være en fordel at flyve med et EU-baseret flyselskab. Du kan nemlig have ret til kompensation fra flyselskabet, hvis dit fly enten er overbooket, aflyst eller forsinket med mere end tre timer. Når et flyselskab er registreret i Europa, findes der et regelsæt omkring, hvornår passagerer har ret til at få penge tilbage.
Hvis du flyver fra enten et EU-land eller et andet land i verden, har du ret til kompensation, hvis din rejsedestination er et EU-land, og hvis du rejser med et EU-baseret flyselskab. Derfor kan det være en god idé at rejse med Norwegian, der som et europæisk flyselskab gør det lettere for dig at søge om erstatning, hvis din flyrejse skulle ende med at blive forsinket eller aflyst.
Om Norwegian
Norwegian Air Shuttle er et norsk selskab, som blev grundlagt i 1993. I dag har selskabet hovedkontor i Oslo, Norge og har hovedflyvepladser i Oslo Lufthavn, Bergen Lufthavn, Københavns Lufthavn, Stavanger Lufthavn, Trondheim Lufthavn og Stockholm-Arlanda Lufthavn.
Norwegian flyver i skrivende stund til over 120 destinationer inden for Europa, Nordafrika og Mellemøsten. Du kan altså nærmest komme jorden rundt med det norske flyselskab.
Det norske selskab er en tæt konkurrent til Ryanair.
Norwegian kontaktoplysninger
Telefon: +45 70 80 78 80
E-mail: norwegian.mailhq@norwegian.com
Hjemmeside: https://www.norwegian.com/dk/
OM FORSINKEDEFLY.DK
Forsinkedefly.dk er en dansk informationsside, som ejes og drives af Go-IT ApS. Du kan på hjemmesiden læse om, hvilke rettigheder du har, når du bliver udsat for en flyforsinkelse eller en flyaflysning. Forsinkedefly.dk tager forbehold for evt. fejl i indholdet. Priser og informationer bliver holdt opdateret. Tjenesten er reklamefinansieret. Du kan kontakte os pr. e-mail ved at skrive til info@flyjura.dk (forvent svar inden for 48 timer).
Partner-sites:
Legalhero.dk
Skødeservice